2012.03.19

Som den eneste i bransjen er ManpowerGroup for andre år på rad utnevnt til ett av de mest etiske bedrifter i verden. Listen settes opp av Ethisphere Institute, en ledende tenketank når det gjelder samfunnsansvar med spesiell fokus på etikk, anti-korrupsjon og bærekraftig miljø.

For å komme med på listen må etikk være det bærende element i hvordan man driver sin virksomhet. Ethisphere Institute uttaler at etiske selskaper er banebrytende når det gjelder den måten de driver sin virksomhet på. Disse selskapene drives med den overbevisning om at fokus på etikk også gir større suksess når det gjelder selskapets brand og resultater.

- Denne anerkjennelsen betyr mye for ManpoweGroups ansatte, fordi vi har prestisje på å “doing good while doing well”, gjennom vår kjernevirksomhet med å levere innovative løsninger som er bra for verden rundt oss og for vår forretning, sa Jeffrey A. Joerres, ManpowerGroups øverste leder internasjonalt.

- Å være et av verdens mest etiske selskap er resultatet av at over 30 000 kolleger rundt i verden samarbeider om å utløse menneskelig potensiale hver dag.

Se pressemelding fra ManpowerGroup http://manpowergroup.com/investors/releasedetail.cfm?releaseid=657784

Se den komplette listen http://www.ethisphere.com/wme.

Oppdatert: 2016.04.15