Manpower kjøper Norges største bemanningsspesialist innen bygg og anlegg fra Borea Opportunity
2013.02.25

ManpowerGroup i Norge øker satsningen på bygg- og anleggssektoren gjennom kjøp av 100 % av aksjene i Workshop Holding AS, som igjen eier 100 % av aksjene i Workshop Bemanning og Kompetanse AS, Norges største bemanningsspesialist innen bygg og anlegg. Dette vil styrke ManpowerGroups posisjon innenfor bygg og anlegg, en av de raskest voksende sektorene innen bemanningsbransjen.

Workshop Bemanning og Kompetanse er et ledende bemanningsselskap innenfor bygg- og anleggsektoren og Norges største spesialist innenfor sektoren. Workshop Holding har vært kontrollert av Private Equity selskapet Borea Opportunity.

- Vi er meget fornøyd med vår investering i sektoren og utviklingen til Workshop, og med at en stor og seriøs aktør som ManpowerGroup ønsker å utvikle selskapet videre, uttaler Dag Sørsdahl, styreformann i Workshop og Partner i Borea Opportunity.

- Vi har utviklet Workshop til en ledende leverandør og samarbeidspartner mot blant annet mellomstore til store entreprenører og har lagt vekt på en tydelig profil, faglig styrke, fleksibilitet og kvalitet, sier administrerende direktør i Workshop, Kristin Slyngstad. Vi ser frem til å få en stor industriell aktør som ManpowerGroup i ryggen, for å fortsette vår utvikling mot å kunne levere stadig bedre landsdekkende løsninger til våre kunder og tilby våre ansatte et spennende arbeidsmiljø.

- ManpowerGroup ønsker å styrke satsingen på bygg- og anleggssektoren, et viktig marked som har vokst mye de siste årene. Med bakgrunn i den nasjonale satsingen innen utbygging av infrastruktur og et stadig økende behov for rehabilitering av offentlige bygninger ser vi ingen grunn til at dette markedet ikke skal fortsette veksten, sier konsernsjef i ManpowerGroup, Maalfrid Brath. Vi tror også at mange av aktørene i denne bransjen i stadig større grad vil ønske fleksible bemanningsløsninger, og oppkjøpet er således et ledd i vår langsiktige strategi om å ha en rolle i dette markedet. Workshop Bemanning vil organisatorisk ligge under Manpower.

Akkurat som ManpowerGroup legger Workshop Bemanning stor vekt på å tilby sine ansatte ordnede forhold, hvilket betyr tariffestet lønn, god oppfølging, fokus på HMS og alle lovpålagte forsikringer. Overtakelsen vil ikke få konsekvenser for arbeidsforholdet til de ansatte.

Gjennomføring av avtalen forutsetter godkjenning fra konkurransetilsynet og vil forhåpentligvis være avklart etter påske.

Leonardo & Co og Advokatfirmaet Wiersholm har vært rådgivere for aksjonærene Workshop i prosessen.

---------------------------

Last ned pressemeldingen i pdf.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Sven Fossum, Kommunikasjonsrådgiver i ManpowerGroup,
tlf 930 24 314 / Sven.fossum@manpowergroup.no